ワーキングペーパー


No.329 谷地弘安
要求工学における要求獲得技法 -技法間関係に着目した要求獲得フレーム
(2017年11月)

No.328 大沼雅也
日本における AED 普及の幕開け(1):航空会社による採用
(2017年7月)

No.327 河野英子、大沼雅也、福嶋 路、青木成樹、竹内竜介、高石光一
ケーススタディ:日本光電工業株式会社における AED の事業化
(2017年7月)

No.326 服部泰宏、矢寺 顕行
人材の評価と価値のダイナミズム: 三幸製菓における採用施策の変更をつうじた新たな人材価値の創造
(2015年6月)

No.325 Peijun Guo and Chao Wang
Reexamine first price sealed bid auctions with the one-shot decision theory
(May 2015)

No.324 Peijun Guo
Resolving St.Petersburg, Allais and Ellsberg paradoxes with the focus-based decision theory
(May 2015)

No.323 Yasuhiro Hattori and Kohei Arai
Diffusion of Knowledge Related to Management Studies and Practical Benefits
(April 2015)

No.322 服部泰宏、新井康平
内々定獲得確率へ与える影響についての経験的研究:コックス比例ハザードモデル
(2015年4月)

No.321 Miyuri Shirai
Appeal of High Quality and Low Price with Price Discounts for Seasonal Products
(Dec. 2014)

No.320 Miyuri Shirai
Unit Pricing: Effects of Units on Consumer Responses in the Decision Contexts of At-home and In-store
(Dec. 2014)

No.319 服部泰宏、堀上明、矢寺顕行
「採用研究」の俯瞰と展望
(2014年12月)

No.318 Miyuri Shirai
Effects of Quality and Price Appeals on Consumers’Internal Reference Prices and Quality Perceptions
(June 2014)

No.317 Miyuri Shirai
Impact of “High Quality, Low Price” Appeal on Consumer Evaluations
(May 2014)

No.316  服部 泰宏
日本企業における雇用契約のデザインとその拘束性に関する研究
(2013年10月)

No.315  服部 泰宏 共著者:林 有珍
心理的契約不履行の効果のバリエーションに関する研究-実証データに基づく不履行現象の再検討
(2013年10月)

No.314  Peijun Guo and Xiuyan Ma
Newsvendor Models for Innovative Products with One-Shot Decision Theory
(September 2013)

No.313  Peijun Guo and Yonggang Li
Multistage One-Shot Decision Approaches
(May 2013)

No.312  服部泰宏、共著者:新井康平
経営学の普及と実践的帰結:実証研究
(2013年04月)

No.311  Peijun Guo
One-Shot Decision Theory:A Fundamental Alternative for Decision under Uncertainty
(November 2012)

No.310  Miyuri Shirai
Consumer Evaluations of Temporal Reframing of Prices
(June 2012)

No.309  Peijun Guo and Yonggang Li
Multistage One-Shot Decision Problems
(January 2012)

No.308  大江 宏子
国連”持続可能な開発に資する教育”戦略とコミュニティ施設を巡る一考察
(2011年05月)

No.307  Hiroko Oe
A study of the Importance of Information Dissemination and Public Relations Crisis Management-Focusing on Discrepancies in the Interpretation of Information Dissermination and the Recipients
(May 2011)

No.306  Hiroko Oe
A New Marketing Strategy Towards Sustainable Cultured Pearls Industry-From the History of the Pearl Culturing and the output from "Pearls of Wisdom" Workshop
(April 2011)

No.305  大江 宏子
東日本大震災後の災害弱者救済と結合型ソーシャルキャピタルを巡る一考察-ボランティア・情報・問題意識”縁”の視点から
(2011年04月)

No.304  大江 ひろ子
次世代リーダー育成のためのコミュニケーションメソッドの開発と提案
(2011年03月)

No.303  Hiroko Oe
Case Method Appriach towards Sustainable Community Design - From the Process of University Student's "Etude" Lessons
(March 2011)

No.302  谷地 弘安
競争地位別マーケティング戦略論の再検討と展開-リーダー対チャレンジャーの相克から
(2011年03月)

No.301  大江 ひろ子
持続可能な真珠産業をめぐる一考察-規制緩和政策の帰結と新たなる事業継続に向けた展望と課題
(2011年03月)

No.300  大江 ひろ子
チーミングとコミュニケーションスキルに関する一考察-情報ネットワークモデルとエチュードの手法に依拠して
(2011年02月)

No.299  谷地 弘安
マーケティングと競争戦略Ⅰ 業界リーダーの「強さ」とその攻撃発送
(2010年09月)

No.298  谷地 弘安
マーケティング的「業界・競争」観とその意義再考
(2010年07月)

No.297  谷地 弘安
マーケティング的「商品・技術」観とその意義再考
(2010年07月)

No.296  谷地 弘安
               
技術マーケティングの障害―マーケティング・リテラシー教育の意味再考―
(2010年05月)

No.295  Kozo Kiyota
A Test of the Law Comparative Advantage, Revisited
(May 2010)

No.294  Kozo Kiyota
Exports and Jobs:The Case of Japan, 1975-2006
(May 2010)

No.293  Zaifu yang 
Competitively Bartering Several Indivisible Goods
(May 2010)

No.292  谷地 弘安
          
技術マネジメントとマーケティング―「MOV」フレームワークによる問題の提起と整理―
(2010年04月)

No.291  ヘラー・ダニエル,芦田尚道,小林明日香
   
WiLLプロジェクトとトヨタ:日本の若年層市場獲得に向けた取り組み
(2010年03月)

No.290  Peijun Guo
One-Shot Decision Theory
(February 2010)

No.289  Kozo Kiyota
The‘Flying Geese’Patterns of Industrial Development
(December 2009)

No.288  Kozo Kiyota
Japan's Exports and Employment
(December 2009)

No.287  Ning Sun and Zaifu Yang
A General Dynamic, Privacy-Preserving and Strategy-Proof   Resource Allocation Mechanism
(November 2009)

No.286  Ning Sun and Zaifu Yang
A Strategy-Proof Double-Track Auction for Substitutes and Complements
(November 2009)

No.285  Kenji Matsui
    
Returns policy, new model introduction, and consumer welfare (No.265の改訂版)
(September 2009)

No.284  Kenji Matsui
Auditing internal transfer prices in multinationals under monopolistic competition: an alternative to the arm's-length standard
(June 2009)

No.283  Kenji Matsui
Cost-based Transfer Pricing for R&D Investment under Uncertainty: Full-cost versus Variable-cost Pricing
(April 2009)

No.282  T. Andersson, L-G Svensson, Z. Yang
Constrainedly Fair Job Assignments under Minimum Wages
(March 2009)

No.281  Gerard van der Laan, Dolf Talman, Zaifu Yang
Solving Discrete Systems of Nonlinear Equations
(February 2009)

No.280  Dolf Talman and Zaifu Yang
A Model of Partnership Formation
(February 2009)

No.279  Peijun Guo
Extracting Features of Classes by Remarkable Degrees with Real Applications
(January 2009)

No.278  Kenji Matsui
Social welfare under strategic cost-plus transfer pricing as a management accounting practice
(January 2009)

No.277  谷地 弘安, 湯沢 雅人
アプリケーション・ソフトウェアの企画・開発ケース 富士ゼロックス 電子・紙文書一元管理・活用アプリケーション・ソフトウェア 「DocuWorks」
(2008年12月)

No.276  谷地 弘安, 湯沢 雅人
アプリケーション・ソフトウェアの企画・開発ケース 富士ゼロックス 汎用図面管理アプリケーション・ソフトウェア「EDMICS」"Engineering Drawing Management and Information Control Systems"
(2008年12月)

No.275  Peijun Guo
Possibilistic One-Shot Decision Model for Real Estate Investment
(November 2008)

No.274  P. Jean-Jacques Herings, Gerard van der Laan, Dolf Talman, Zaifu Yang
The Average Tree Solution for Cooperative Games with Communication Structure
(November 2008)

No.273  Ning Sun and Zaifu Yang
An Efficient and Incentive Compatible Ascending Auction for Multiple Complements
(November 2008)

No.272  江畑徹、ヘラー、ダニエル・A
戦略行動としてのM&A+D(Divestiture=売却)への一視点
 ふたつのまぼろし ― ファントムリム効果とシナジー ―
(2008年11月)

No.271  Kenji Matsui
Resale price maintenance for supply chains distributing products with demand uncertainty
(October 2008)

No.270  Peijun Guo
Focus Points Based One-Shot Decision and Its Application to Duopoly Market
(September 2008)

No.269  Peijun Guo and Hideo Tanaka
Interval Probabilities: Estimation, Combination and Decision
(September 2008)

No.268  松井建二 准教授
Emergence of Entrepreneurs without Credit Rationing due to Wage Labor Disutility
(July 2008)

No.268  Kenji Matsui
Emergence of Entrepreneurs without Credit Rationing due to Wage Labor Disutility
(July 2008)

No.267  郭 沛俊 准教授
One-shot Decision with Possibilistic Information
(July 2008)

No.267  Peijun Guo
One-Shot Decision with Possibilistic Information
(July 2008)

No.266  楊 再福 教授
A Double-Track Auction for Substitutes and Complements
(July 2008)

No.266  Ning Sun and Zaifu Yang
A Double-Track Auction for Substitutes and Complements
(July 2008)

No.265  Kenji Matsui
Returns policy, new model introduction, and consumer welfare
(December 2007)

No.264  Kenji Matsui
A Model of Countervailing Power from Retailers Offering Multiple Brand Choices
(April 2008)

No.263  Gerard van der Laan and Zaifu Yang
An Ascending Multi-Item Auction with Financially Constrained Bidders
(March 2008)

No.262  Kenji Matsui
Accounting Year-End Dispersion and Seasonality in the Japanese Corporate Bond Market
(January 2008)

No.261  谷地弘安
現場起点のCSマネジメント ANA HANEDACS21プロジェクト
(2008年01月)

No.260  Kenji Matsui
Dynamic adjustment process of retail store density in cointegrated panels
(December 2006)

No.259  Kenji Matsui
Resale Price Maintenance and Retailer Information Services for Consumers with Taste Heterogeneity
(June 2007)

No.258  Kenji Matsui
Concentration fo marketing channels and brand-level mark-ups for retailers
(March 2007)

No.257  Dolf Talman and Zaifu Yang
On a Dynamic System of Nonlinear Equations with Economic Applications
(February 2007)

No.256  Dolf Talman and Zaifu Yang
A Dynamic Auction for Differentiated Items Under P
(December 2006)

No.255  Kenji Matsui
A Model of countervailing Power from Retailers Offering Multiple Brand Choices
(January 2007)

No.254  Dolf Talman and Zaifu Yang
A Discrete Multivariate Mean Value Theorem with Applications
(December 2006)

No.253  Ning Sun and Zaifu Yang
A Further Study on an Auction Model with Several Complements
(December 2006)

No.252  Kenji Matsui
Application of the auction theory to the overpricing phenomenon in a corporate bond underwriting market
(November 2006)

No.251  白井美由里、阿部周造
メーカーと小売業者に対する消費者の評価
(2006年09月)